dimarts, 18 de desembre del 2007

Autocontrol



Normalment sóc un “tio” tranquil, es molt difícil que algú em tregui de polleguera. M’han fet moltes: però he aguantat.

No us confongueu, tampoc es que ningú m’aixafi, simplement intento estar al meu lloc en tot moment, sense que ningú s’ofengui.

Em surt bastant be, i la majoria de batalles les guanyo així. No es guanya res esvarant-se, cridar, etc. Be de fet l’únic que pots guanyar és que la teva vida duri menys.

Això requereix d’autocontrol. N’hi ha molts tipus de tècniques d’autocontrol, des de les religioses basades en les oracions, a les molt conegudes (i desconegudes alhora) orientals.

Però no parlaré de cap d’elles, perquè no les utilitzo, i les desconec, però el dia que en tingui ganes se a on adreçar-me, d’acord Jordi?.

Però per controlar les meves emocions, faig servir l’esport. Això no m’ha fallat mai. Que estàs irritable, doncs a córrer, a nedar, o el que sigui. Això si has d’estar concentrat.

Jo he tingut la sort d’experimentar coses mentre faig esport. Coses que denoten el teu estat de concentració. Això se’n diu el “cel del...”

Fent footing he conegut “el cel del corredor” i nedant he conegut “el cel del nedador”. Aquest estat arribes quan aconsegueixes deixar la ment en blanc mentre estàs fent l’exercici i et concentres en la teva respiració. Arriba un punt que sembla que no pots més i estàs a punt de parar. Es en aquest punt en el qual segueixes concentrat en la teva respiració. Si passes aquest moment de crisi, segueixes i sembla que podries estar-te tot el dia sense parar. Arribes al cel.

Gràcies a l’esport i aquesta tècnica de control de la respiració i de la ment, he aconseguit traslladar-lo a la meva vida quotidiana i afrontar els problemes amb més autocontrol. En un dels articles publicats en aquest bloc hi havia la frase “si no controles les teves emocions, es que ets addicta a elles”. Això no vol dir repressió, contestant així a una molt bona amiga. No si acabes fent, per norma el que tu volies fer.

Si us plau domineu-vos. Fareu un favor als demès i a vosaltres mateixos (la vostra salut us ho agrairà). La tècnica que utilitzeu? Es igual...

PEP

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada