dimarts, 26 de setembre del 2006

Rèquiem per un planeta


No, No m’he equivocat faig un rèquiem (missa de difunts) per plutó. Ja no és un planeta, és un NAN. La unió internacional d’astronomia, el va relegar el passat mes d’agost a la categoria de nan, ja que no compleix els requisits per a considerar-lo planeta, sempre m’havien dit que la mida no importa. Deu ni do!!!! La de tinta que s’ha vessat escrivint sobre plutó. Què faran ara els astròlegs que depenen dels planetes per fer les seves prediccions? Ara els hi faltarà un!!!.
Ja va néixer amb mala lluna, pels voltants de 1930 (de fet el satèl·lit que gira al seu voltant, és un tant estrany); Tenia una sèrie de característiques que la feien diferents als altres planetes. De moment és el més petit de tots, és l’únic que encara no a arribat cap nau, té un satèl·lit, Caronte, que està molt a prop de plutó i sempre presenta la mateixa cara, té una òrbita excèntrica que triga 249 anys a donar la volta al sol (la paradoxa està que, gràcies a l’òrbita tan estranya que té, durant 20 anys està més a prop del sol que Neptú). Amb aquesta carta de presentació no podia anar gaire lluny, encara que ha durat.76 anys.

Per cert vaig guanyar una partida al trivial, en l’últim segon, gràcies a aquesta pregunta:
“Planeta del sistema solar, que en promedio, más dista del sol”, i la meva resposta va ser PLUTÓ!!!, senyores i senyors aquest planeta em va fer guanyar una renyida partida del trivial, ara el meu contrincant, de fa uns anys, em pot impugnar la partida.

PEP

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada